Støtte til prosjekter i temaet bærekraftig utvikling som omfatter samarbeid mellom skole og andre aktører

Har du ideer til et prosjekt i temaet bærekraftig utvikling? Er du i gang med et prosjekt og trenger ressurser?

Kvinne holder et blad. Illustrasjonsfoto.

Søk om støtte til ditt prosjekt (illustrasjonsfoto: Unsplash.com)

Skole i Verden lyser ut midler til prosjekter knyttet til undervisning i bærekraftig utvikling. Forutsetning for midlene er at midlene må brukes i tidsrommet 1. oktober til 1. mars. Videre må de involvere minst en aktør (forening, organisasjon, kommune, og lignende) utenfor skolen.

Prosjektet må også involvere aktiv deltakelse fra elever.
‘Bærekraftig utvikling’ forstås bredt, og vil kunne omfatte alle de tre tverrfaglige temaene i Fagfornyelsen.

Søknad må inneholde en kort (maks 2 sider) prosjektbeskrivelse med:
•    Mål for prosjektet
•    Hvem omfattes av prosjektet på skolen (fag, trinn, hvor mange elever og lærere)
•    Hvem er de(n) ekstern(e) aktøren(e), og hva er deres rolle og bidrag i prosjektet
•    Kort arbeidsplan med milepæler
•    Enkelt budsjett

Send søknad til forskningsrådgiver Toril Eggen innen 15. september.

Søknadsstørrelse: inntil 70 000 kroner.

På SiV-konferansen 27. oktober får innvilgede prosjekter anledning til å presentere prosjektet og evt. få kontakt med nye samarbeidspartnere.

Om skole i verden

Skole i verden tar sikte på å etablere og styrke samarbeid om praktiske og tverrfaglige prosjekter mellom skole og ulike samfunnsaktører for å løse virkelighetsnære lokale utfordringer, eller utforske arenaer for dialog mellom skolen og samfunnet i eller på tvers av fag. Skole i Verden er støttet av Norges forskningsråd (grant no 322653).

Publisert 17. aug. 2023 14:38 - Sist endret 17. aug. 2023 14:53